Het programma

Het 4e weekend van juni gloort al aan de horizon en komt met rasse schreden naderbij. Peter en Michel hebben al weer toegezegd om te komen dus met de kermisattracties komt het ook goed. Jullie kermiscomité heeft de afgelopen tijd met grote regelmaat bij elkaar gezeten om het programma weer rond te krijgen en hoe opmerkelijk, het is weer gelukt.

Het ging niet helemaal van een leien dakje maar na een paar kouwe kletsers wordt het leien dakje vanzelf een plat dakje en gaat het een stuk simpeler. De geleerden die beweren dat alcohol je hersens aantast hebben het volgens ons bij het verkeerde eind, wij zijn het bewijs!

Het programma:

Donderdag

Donderdagavond, ja u leest het goed, lichaam en geest worden een dag langer op de proef gesteld, begint de kermis in café de Post met cabaret waarbij Oostwoud en Midwoud niet onbesproken blijven. Aanvang is om 20.15 uur met aansluitend een Hollandse avond.

Vrijdag

Vrijdagavond gaan we weer gezellig varen. De route is iets aangepast, we varen deze keer de tocht in omgekeerde volgorde. Vorig jaar is gebleken dat er tijdens de terugtocht veel matrozen moeten lozen. Dat gebeurt dan tussen de eerdebaien van de buren en dat is niet de bedoeling. Daarom gaan we eerst via het dorp om overlast te voorkomen. Inschrijven kan via onze site of vanaf 18.00 uur op de avond zelf á €2,50 pp. Om 22.00 uur is de prijsuitreiking in café de Post met muzikale begeleiding van the Petoempers. Voor wie niet om 22.00 uur binnen zijn geldt: Dat is pech, prijs weg.

Zaterdag

Zaterdag barst om 14.00 uur de Kinderbingo los. Een supergezellige middag waar niet iedereen schoon vandaan komt. Gelijktijdig zal er boven kolf gespeeld worden. De kans is dus groot dat er zomaar drie generaties in de Post rondlopen. Om 15.00 uur gaan we “prutten”. De prutrace zal weer starten vanaf het MOC terrein. Net zoals vorig jaar hebben we weer drie groepen. Individueel meiden/dames, individueel jongens/heren en het gezinsteam. Let wel, de tijd van de laatste deelnemer van het gezinsteam telt, meestal is dit de vader. Gebleken is dat zij geen ruggengraat hebben maar overeind gehouden worden door hun slokdarm. Op het keerpunt bij Arie – Jan en Anette staat, en hoe is dat mogelijk, een biertap en dan is de meest gebruikte smoes ” ja jongens, ik kom er aan, even de prut wegspoelen “. De kans op een eerste plaats is dan zo goed als verkeken. De kosten voor de prutrace zijn €2,- pp. Inschrijven kan via onze site of ter plaatse.

Om 16.00 uur start de kermisborrel aan de Tripkouw. De organisatie heeft weer ontzettend hun best gedaan om een mooi feest neer te zetten dus gezelligheid gegarandeerd! Rond 22.00 uur gaan DJ Sjon en Max en Henky warmdraaien in café de Post om feestgangers van de kermisborrel verder te voorzien van goede muziek. Door omstandigheden organiseren we dit jaar helaas geen boerenbruiloft. Misschien volgend jaar weer, wie weet.

Zondag

Zondag staat natuurlijk in het teken van de zeskamp. Vorig jaar hadden we een gigantische, door Vonnie en Hisse gesponsorde stormbaan. Het zal moeilijk zijn dit te evenaren maar we gaan een poging wagen. (Mocht u interesse hebben deze stormbaan geheel of gedeeltelijk te sponsoren is dat natuurlijk mogelijk😉)

We gaan om 12.30 uur beginnen met de jeugd teams. Opgelet, we eindigen de jeugdzeskamp weer in het zwembad, met om 13.30 aansluitend de zeskamp voor de volwassenen. Kosten voor de jeugd is €12,- per team en voor de volwassenen €25,-.

Bijna gelijktijdig, om 14.00 uur zal het jeu de boules beginnen en u kunt zich daarvoor opgeven bij Jan Meijer á €2,- pp. Aangezien er een vast aantal deelnemers mee kunnen doen en het elk jaar druk bezocht wordt in het slim op op tijd in te schrijven.

Rond 16.30 uur zal onder muzikale begeleiding van Jacco Lute de prijsuitreiking van de zeskamp in café de Post plaatsvinden.

Maandag

Maandag zal voor de mensen die dat nog aankunnen om 13.00 uur de afterborrel losbarsten. Aart en Marjolein gaan er voor zorgen dat de kermis op een mooie manier afgesloten wordt zodat we er weer een jaar op kunnen teren.

Vorig jaar hebben Vonnie en Hisse ook een “Happy Hour” georganiseerd op de kermis.
Er is een idee om dit weer te doen maar dat zal dan via een crowdfunding gaan.
Zodra er meer bekend is zullen we u informeren maar het is een teken dat de kermis leeft onder de mensen en dat is fantastisch!